100 years of experience

makes beef better

Over ons

Goedegebuur is een onvervalst Rotterdams familiebedrijf. Een succesvolle onderneming met inmiddels de vierde generatie aan het roer. Met alle ervaring en expertise die we in ons honderdjarige bestaan hebben opgebouwd, weten we als geen ander waarover we spreken. We kennen het vak door en door, hebben overal onze contacten en nemen het voortouw met ambitieuze toekomstplannen. We staan voor de kwaliteit die we beloven en gaan professioneel en verantwoord te werk. Dat zijn we aan onze naam verplicht.

100 years of experience makes beef better

1922

Cornelis (Cor) Goedegebuur opent de eerste slagerij in Melissant.

1942

Jacobus (Koos) Goedegebuur, zoon van Cornelis, rondt zijn opleiding aan de Rotterdamse Slagersvakopleiding (SVO) af.

1950

Grootschalige slachtactiviteiten op het gemeentelijke slachthuis in Rotterdam Crooswijk markeren de start van Goedegebuur als industriële onderneming.

1977

Oplevering en ingebruikname van slachthuis in Naaldwijk.

1987

Opening van het nieuwgebouwde Rotterdams Runderslachthuis op de Groothandelsmarkt.

1995

Goedegebuur kiest een andere koers. Het slachten van rundvee is niet langer onze hoofdactiviteit, in plaats daarvan specialiseren we in ons in het uitbenen van achtervoeten.

2007

Als eerste vleesbedrijf in Nederland behaalt Goedegebuur een ISO 22000-certificering.

2011

Goedegebuur stapt over op data-driven productielijnen.

2012

Uitbreiding van hoofdkantoor en productiefaciliteit op de Rotterdamse Groothandelsmarkt.

2014

Goedegebuur verbindt zich aan Unicef met een officieel Partnership.

2015

Goedegebuur wint 31ste Rotterdamse Ondernemersprijs.

2022

Feest – Goedegebuur bestaat 100 jaar! Kijk hier voor een impressie.

 

De beste kwaliteit zonder bijsmaak

Bij Goedegebuur bouwen we voort op een indrukwekkende en succesvolle geschiedenis. In de afgelopen eeuw hebben we onze sporen verdiend in de Europese vleesindustrie en elke dag weer gaan we tot het uiterste om de beste kwaliteit te garanderen voor onze klanten.

Van oudsher zijn we gespecialiseerd in achtervoeten. We leveren zorgvuldig geselecteerd, premium rundvlees aan slagers, restaurants, retailers, groothandels en vleesproducenten in Europa en ver daarbuiten. Vanuit het besef dat vlees eten een grote wissel trekt op de wereld waarin we leven, werken we bij Goedegebuur uitsluitend met 100% Europese dubbeldoelkoeien. Daarmee bieden we de beste kwaliteit rundvlees en kunnen we een significant lagere voetafdruk garanderen. De laagste voetafdruk is natuurlijk minder of anders vlees eten. Ook daarover denken we bij Goedegebuur na. Onze plannen en verdere ambities voor een duurzame toekomst lees je hier.

Vakmanschap, operational excellence en een verantwoorde kijk op de impact en de toekomst van vlees. Bij Goedegebuur komt alles samen. Plat gezegd bieden we meer dan alleen een stukje vlees, we zorgen ook voor een stukje gemoedsrust. Alleen daarom al staat Goedegebuur synoniem voor the Better Beef.

Purpose

Verantwoord vlees, dankzij het feit dat we alleen met dubbeldoelkoeien werken.

Keeping an open mind to the future makes beef better

In de afgelopen honderd jaar heeft Goedegebuur een prachtige reputatie opgebouwd. We staan bekend om de eersteklas kwaliteit rundvlees en de service die we leveren, en ook hebben we naam gemaakt met onze maatschappelijk verantwoorde manier van werken. Onze operatie is ingericht volgens ISO 26000-richtlijnen en ­-principes. In lijn met de Sustainable Development Goals van de Verenigde Naties bewaken we een praktische balans tussen People, Planet & Profit.

Om het goede te bereiken, moet je zelf het goede voorbeeld geven. Vanuit dat idee werken we bij Goedegebuur continu aan verbetering. Zo investeren we in goed werkgeverschap door de training, onboarding en verloning van onze medewerkers naar een steeds hoger niveau te tillen, werken we onophoudelijk aan het verduurzamen van onze processen en zetten we concrete stappen om ons water- en energieverbruik nog verder terug te brengen. Daarnaast doen we onderzoek naar betere, meer milieuvriendelijke verpakkingen en zetten we alles op alles om in het proces zo min mogelijk afval produceren. Naar buiten toe laat Goedegebuur zich ook van zijn beste kant zien. Bijvoorbeeld door sinds 2014 een substantiële bijdrage aan het goede werk van Unicef te leveren, door medewerkers vrij te maken om vrijwilligerswerk te doen voor de voedselbank en andere maatschappelijke initiatieven, of door als management uitsluitend nog elektrisch te rijden.

Bij Goedegebuur zijn we trots op ons verleden, maar we waken ervoor om erin te blijven hangen. Met elkaar hebben we daarom zeven prioriteiten benoemd. Zeven stippen op de horizon, variërend van assortiment en kwaliteit tot duurzaamheid en het verhaal dat we willen vertellen, als basis van een strategisch meerjarenplan. Actuele thema’s  waarop we willen excelleren om het succes van de afgelopen honderd jaar voort te kunnen zetten.

Duurzaamheid is uiteraard een van die thema’s. Meer aandacht voor het klimaat en de invloed die ons consumptiegedrag daarop heeft, dwingt ons allemaal om andere, betere keuzes te maken. Met exclusief Europees dubbeldoelvlees en een uiterst efficiënte productie waarmee we de laagste CO2-uitstoot per product kunnen garanderen, bieden we nu al de meest duurzame keuze binnen het rundvleessegment. Maar de uitdaging is om verder te denken. Om onze wereld leefbaar te houden, ontkomen we er niet aan minder of anders vlees te consumeren. Het huidige systeem heeft decennialang op een goede manier kunnen voorzien in onze behoefte aan vlees, maar door de groeiende wereldbevolking en de wissel die dat op onze natuurlijke bronnen trekt, kunnen we niet langer op exact dezelfde voet verdergaan. Een nieuwe manier van denken en produceren is daarom geboden.

Bij Goedegebuur willen we graag een actieve rol in vervullen in die transitie, zónder het bestaande systeem, en daarmee onze geschiedenis te verloochenen. Daarom doen we onderzoek naar nieuwe producten die aan onze strenge kwaliteitseisen kunnen voldoen. Onze ambities ten aanzien van duurzaamheid zijn niet vrijblijvend. We werken met duidelijk meetbare doelstellingen, communiceren open en eerlijk over de resultaten die we behalen en hebben ook een externe klimaatpartner aangetrokken om onze vorderingen te monitoren.

Goedegebuur staat middenin de samenleving. De toekomst die de wereld tegemoet gaat, is daarmee ook onze toekomst. Met vertrouwen in ons eigen kunnen en ten diepste gemotiveerd om andere, nieuwe wegen te verkennen, staan we bij Goedegebuur voor alles open. Zoals we dat al honderd jaar doen. Ons succes is niet het resultaat van stil blijven zitten, maar de beloning van de juiste keuzes maken en daar consequent en gedisciplineerd naar te handelen.

Michiel Goedegebuur

Het betere rundvlees bestel je bij Goedegebuur. Europees vlees van de hoogste kwaliteit met een significant lagere footprint.

“Producten van Goedegebuur zijn elke keer een gegarandeerd succes.”